حرفه : تیتر باید مثل تیر به هدف بخورد

مهم ترین عامل جذب و جلب خواننده برای خواندن مطلب تیتر است. گرچه گرافیک خوب و نوع چینش مطلب هم در ایجاد انگیزه خواندن آن تاثیرگذار است ولی تیتر همیشه حرف اول را می زند.
به عقیده من تیترزدن یک هنر است وکسی می تواند تیترهای خوب و به یاد ماندنی بزند که شم قوی در روانشناسی مخاطب و جامعه شناسی داشته باشد وبا توجه به جو جامعه تیتر را مثل تیر به هدف بزند.
در باره تیتر کتاب های زیادی از استادان رشته روزنامه نگاری منتشر شده است و نوعی عقاید کلاسیک نیز وجود دارد که من آن ها را رد نمی کنم ولی اعتراف می کنم که بسیاری از آن ها را هنگام تیتر زدن رعایت نکرده ام وتیتر خوبی از آب درآمده است.
گدشته از تمام قواعد مکتوب و غیر مکتوب موجود فکر می کنم پاره یی تجربیات من در زمینه تیتر زدن برای دوستان جوانم مفید باشد.
کسانی که با من کار کرده اند بارها از زبان من شنیده اند که برای موفق شدن در کار روزنامه نگاری یک اصل طلایی وجود دارد و آن ایجاد بهترین ارتباط با مخاطب است. در تیتر زنی هم من این قاعده را رعایت می کنم و اکثر اوقات موفق بوده ام.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد